Vierenveertig ver-van-ons-bed-shows op één avond

Op donderdag 28 mei werden rond een uur of zes de laptops van zo’n dertig KIC-leden geopend: de tweede online activiteit, georganiseerd door de sociale activiteitencommissie, zou deze avond op zijn kop gaan zetten! Nu hoor ik je denken: “Op zijn kop zetten?” Ja zeker, lieve lezers! Maarliefst 44 gekke opdrachten en zes fanatieke teams zorgden ervoor dat het opnieuw een avond voor in de boeken werd.

Iets voor zessen was het moment suprême éindelijk aangebroken: de teams maakten kennis via de WhatsApp-groepen die door de sociale activiteitencommissie werden gemaakt. Veel tijd voor een babbeltje en een kopje thee was er niet, de opdrachten van deze Crazy 44 kwamen bij de leden namelijk vliegensvlug in het vizier. Nadat de teams gauw door het document met de opdrachten heen hadden gescrold, wisten zij precies wat de schade die avond zou worden. Naast Whatsapp werd ook al gauw Houseparty opgestart. Na een kort overleg ging iedereen individueel aan de slag om samen zoveel mogelijk punten binnen te halen. Dat de activiteit zich online afspeelde maakte voor het fanatisme van de leden geen verschil: het strijdlustige gevoel maakte al gauw zijn entree en voerde de boventoon deze avond.

Precies twee minuten na zes kwam het eerste bericht al binnen: Daan van team Fuck De Almactie werkte met aanzienlijk gemak een rauw eitje weg. Wat volgde na dit startsein was een grote georganiseerde chaos. De leden gingen allemaal los van elkaar, maar toch een beetje tezamen, aan de slag en de afgeronde opdrachten druppelden binnen. Zo blafde Boyen naar de hond van zijn schoonouders, poetste Rosa tot twee keer toe zonder handen haar tanden, at Jessy een volledige donut in één hap, supportte Daan zijn lokale snackbar en speurde Thessa haar huis af om maar liefst 142 roze spullen te verzamelen.

Naast relatief makkelijke opdrachten waren er ook een aantal pittige uitdagingen die wat meer tijd en inzet van onze fanatiekelingen vergden. Van helaas-geen-roze condooms over je hoofd trekken tot struuken duuken in prikkelbosjes en van WC-rollen nummeren tot een XXL frikandel deepthroaten: KIC ging los. Zó los zelfs, dat één van de teams binnen de tijd alle vierenveertig opdrachten wist uit te voeren. Dit betekende ook dat één van onze geliefde KIC’ers kaal was, maar wie? Die ver-van-ons-bed-show was een zorg voor later!

Na twee uur was de pret voorbij. De teams stuurden een paar minuten voor acht nog gauw de laatste opdrachten in en toen was het wachten geblazen. De uitslag van deze enerverende avond liet ook wel even op zich wachten. Het duurde ruim een half uur voordat de uitslag eindelijk bekend werd gemaakt door de sociale activiteitencommissie! Op plek vijf eindigde team ‘One of the Girls’, welke bestond uit Salwa, Charlotte, Flores, Gijs en Roos. Plek vier werd bezet door team Almactie waarin Nanouk, Eva, Thessa, Laura en Hannah ten strijde waren getrokken. Vanaf plek drie werd de spanning wat groter, een gedeelde derde plek werd namelijk aangekondigd: Team de Smeerberen met Miguel, Maja, Weiwei en Loïs samen met team Studintro bestaande uit Jessy, Dagmar, Daniël, Tirza en Myrte. Beide teams hadden 96 punten behaald.

Wie er heeft gewonnen? Het kale koppen team! Het team waar Jordy (zeker één van de craziest binnen KIC) een plekje had gevonden. De reden van de winst? Dat was Jordy zijn uitvoering van opdracht nummer achttien: ‘Ga kaal’. Hoe en waar hij kaal is gegaan laten we even in het midden, maar met een totaal van 110 punten ging ‘Het kale koppen team’, welke bestond uit Jordy, Bas, Daphne, Tom en Marit, er met de winst vandoor. Team ‘Fuck de Almactie’, bestaande uit Britta, Sanne, Rosa, Daan en Boyen, kwam met 102 punten op de tweede plek terecht.

De sociale activiteitencommissie heeft het de laatste maanden niet druk gehad, maar het organiseren van een fantastische activiteit hebben ze zeker weten nog niet verleerd! Naast het feit dat wij ontzettend hebben genoten, weten we zeker dat alle deelnemers een geweldige avond hebben gehad. Het was weer een avond voor in de boeken, onze dank is groot!

Rosa van der Woude & Daan Heijnen -  Redactiecommissie Studievereniging KIC

Rosa Daan