Over KIC

KIC staat voor 'Kien In Communicatie' en is dé studievereniging voor het Instituut voor Communicatie, Media & IT aan de Hanzehogeschool Groningen. Aan dit instituut zijn de opleidingen Communicatie, International Communication en Communicatie & Multimedia Design verbonden. Belangrijk om te weten is dat KIC géen studentenvereniging is, maar dus een studievereniging.

Wat is een studievereniging precies?
Een studievereniging organiseert zowel sociale- als studie gerelateerde activiteiten. Denk hierbij aan maandelijkse borrels, excursies en verschillende reizen. Ter uitbreiding van het curriculum, organiseren wij lezingen en workshops met mensen uit het werkveld, organiseren wij een congres, helpen wij bij het opbouwen van een netwerk en nog veel meer.

Wat is het verschil tussen een algemeen lid en een actief lid?
Studievereniging KIC telt momenteel dertien commissies. Als je deel uitmaakt van een commissie, zet je je actief in voor de vereniging en ben je een actief lid. Maak je geen deel uit van een commissie? Dan ben je algemeen lid.

Wat voor voordelen haal ik uit mijn lidmaatschap als algemeen lid?
Als algemeen lid kan je naar alle activiteiten die studievereniging KIC organiseert, krijg je korting bij verschillende bedrijven en krijg je een flinke korting op de samenvattingen die wij verkopen. Door naar de activiteiten te gaan, kunnen wij bijdragen aan een stukje meer gezelligheid in je studentenleven, maar ook kan het helpen met het uitbreiden van je netwerk.

Wat voor voordelen haal ik uit mijn lidmaatschap als actief lid?
​​​​​​​Als actief lid kan je dezelfde voordelen eruit halen als een algemeen lid. Echter, krijg je als actief lid kortingen op de reizen de KIC organiseert, kan je mee naar de actieve ledenactiviteiten en kan je mee naar het actieve ledenweekend. Dit komt voornamelijk omdat je je inzet voor de vereniging. Door lid te zijn van een commissie, kan je ook je eigen skill set uitbreiden en kan je je verder ontwikkelen naast school.