Paniek, paniek en nog eens paniek: we hebben maar dertig seconden!

Laura & Marit:
Woensdag 3 februari was het zover, de new year’s gathering!

De activiteit begon mooi op tijd, om vijf uur al. Voor die tijd mocht iedereen zijn of haar goodiebag alvast ophalen in de Nieuwstraat. Ik kwam aan en werd gelijk buiten al begroet door Eva en een dikke regenbui… Met de mooie roze doos in mijn fietsmand ging ik op weg naar mijn gezelschap voor de avond. In de goodiebag zaten heerlijke recepten en bij de eerste twee gangen kon je kiezen uit twee gerechten. Het eten moest natuurlijk wel afgesloten worden met een heerlijk toetje en daar konden de roze koeken natuurlijk niet ontbreken. Het recept was door de dikke regenbui helemaal doorweekt dus besloten we pasta te maken. Niet de pasta met aubergine en ricotta, maar eentje met feta en tomaatjes. Superlekker! Je gooit gewoon de tomaatjes en de feta met wat kruiden in de oven, kookt de pasta, en een half uurtje later kun je heerlijk smikkelen van een geweldige smaakexplosie. Ik kan het iedereen aanraden voor, zoals Laura het altijd noemt: Makkelijke Maandag. Terwijl de tomaatjes en de feta in de oven stonden hebben we een lekkere kom soep gegeten om vervolgens vast het toetje voor te bereiden. Heerlijke roze koeken in de vorm van biggetjes! Het zag er prachtig uit en het smaakte nog veel lekkerder!

Om kwart voor negen ben ik gauw op de fiets gestapt om op tijd thuis te kunnen zijn voor de avondklok. In de goodiebag zaten vijftig mooie 30 seconds kaartjes, en niet zomaar kaartjes, speciale KIC-kaartjes! Hoewel je je bij sommige dingen af kon vragen wat het met KIC te maken had (Belsimpel?), was het erg interessant om mensen te omschrijven zonder hun naam te gebruiken: ‘dat is die ene die die en die we zo knap vonden, van de …commissie!’, of was het toch ‘die ene van de promo’ *teamgenoot noemt alle namen van mensen uit de promocommissie*, waren het allemaal niet ‘oh, dan was het toch iemand anders!’. Uiteindelijk hebben wij het potje gewonnen en waren we zo enthousiast dat we nadat onze tegenstanders weg waren, met zijn tweeën nogmaals alle kaartjes langs zijn gegaan.

Manon & Daphne:
Nu is het tijd voor het verhaal vanuit een ander perspectief. Om kwart voor negen zette ik de laptop aan. Daphne en ik zouden als team tegen Boyen en Jordy spelen. Ik heb het spel 30 Seconds al vaker gespeeld en wist dus van mezelf dat ik bij dit spel snel fanatiek wordt. Zodra de dertig seconden ingaan is het één en al paniek en stressen om zoveel mogelijk woorden proberen te raden. Ik weet niet hoeveel ik er heb geraden, maar ik weet wel zeker dat we door Daphne hebben gewonnen. Nadat het spel was afgelopen kwamen er nog andere KIC-leden bij ons in het Discord-kanaal. Iedereen kon bijkomen van de stress en ging met een lekker drankje in de hand met elkaar kletsen. Al met al was het een erg gezellige en geslaagde avond. Zeker voor herhaling vatbaar!

Marit Dotinga - Almanakcommissie & Manon Carras Redactiecommissie Studievereniging KIC