Online strijden tegen mede-KIC’ers

Nadat er de afgelopen tijd allerlei raadselachtige emoji-quizzen en vragenrondes op initiatief van de commissies over en weer zijn gegaan in de actieve ledenapp, werd het tijd voor iets nieuws! De sociale activiteitencommissie nam het heft in eigen handen en pakte het net even iets professioneler aan. Met voorzitter Mirjam aan het roer ging op donderdagavond 30 april namelijk de eerste online KIC-quiz van start!

Stipt om 20:00 uur werden op Whatsapp zes verschillende groepsapps aangemaakt, waar alle commissieleden en het bestuur door elkaar heen werden gehusseld. Nadat iedereen even kon wennen aan zijn of haar nieuwe groepsleden, werd er via Zoom een gezamenlijke video chat gestart. Om 20:15 uur was het dan eindelijk tijd om de handen ineen te slaan! Via Zoom speelde zich een filmpje af waar KIC’s favoriete presentatrices Maud en Madelin de quiz leidden. Er werd afgetrapt met de toepasselijke vraag “In welk land wordt het meeste bier geconsumeerd?” en onder toeziend oog van de sociale activiteitencommissie kon de strijd beginnen!

De KIC-quiz was van alle markten thuis: er kwamen veel verschillende vragen voorbij. Voor de KIC’ers was geen vraag te gek. Zo werd er bij de vraag “Wat is de diameter van de grootste sneeuwvlok ter wereld?” een hulpmiddel door onze intern uit de kast getoverd, namelijk een meetlint. Daarnaast wist almanak-lid Hannah wel heel snel het antwoord op de vraag “Bij wie van deze beroemdheden zijn er vier tepels op zijn lichaam te vinden?” Naast dat alle KIC’ers zich vooral focusten op de quiz zelf, werd er door almanak-lid Laura een taalfout in een vraag opgemerkt. De eerste taalborrel kon dus ook niet ontbreken en werd in het eerste halfuur al uitgedeeld!

Naast al deze geinige vragen waren er ook wat pittige vragen aanwezig. Tijdens de vraag “Welke Nobelprijs heeft onze Frits Zernike gewonnen?” moesten de hersens echt wel even gekraakt worden. Verrassend genoeg wist Tom, de voorzitter van de carrièrecommissie, de vraag goed te beantwoorden, net als vele andere moeilijke vragen, zoals de vraag “Wanneer is het stadion van Feyenoord gebouwd?” Met volle verbazing hoorde Mirjam de goede antwoorden aan, maar eigenlijk wordt er door andere KIC-leden nog steeds gespeculeerd over vals spel van onze Tom.

Nadat de KIC’ers de algemene kennisvragen achter zich hadden gelaten, werd het volgens veel leden tijd voor de leukste en tevens laatste ronde: de ronde over de actieve leden. Er werd gezocht naar het antwoord op de vragen “Welk actief lid kom je in De Brouwerij alleen maar dronken tegen en welke quote hoort er bij deze persoon?” en “Is het waar dat Hannah en Thessa wel eens speeksel met elkaar uitgewisseld?” Menig KIC-fan had de antwoorden hierop al snel in de smiezen en deze laatste ronde werd dan ook door bijna iedereen moeiteloos uitgespeeld. Tijd voor de puntentelling!

Tijdens het optellen van de punten werd er in de actieve ledenapp nog een kleine discussie aangewakkerd over de vraag hoeveel actieve leden KIC nou eigenlijk heeft: telt het bestuur nou wel of niet mee? Nadat er wat onaardige woorden aan te pas kwamen en met de sticker ‘als ik gemekker wil horen, dan koop ik wel een geit’ werd gestrooid, werden we gelukkig verlost met de uitslag van de puntentelling. Team Hannah Montana werd vierde, team Salwa & Co en Britta pakte de derde plaats en team Groep Maud en team Cheer-i-o deelden de tweede plaats. Dat betekende dat team Anoniem Antwoord de eerste plaats bemachtigd had met een mooie score van 29 punten! Dit scheelde niet veel, want als team Cheer-i-o de vraag “Hoeveel slakkensoorten bestaan er op de wereld?” goed had weten te beantwoorden, was het een prachtige gedeelde eerste plaats geworden! Maar helaas.

Toen duidelijk was geworden dat team Anoniem Antwoord de eer op zich mocht nemen, was het feestje zeker nog niet voorbij. Allerlei KIC-leden verzamelden zich in een gigantische Zoom videochat waar onder het genot van een drankje en wat snacks nog even nagepraat werd over de geslaagde KIC-quiz. Ook al vond de quiz niet fysiek plaats, dat saamhorigheidsgevoel was zeker niet te missen. Op nog meer online activiteiten, zodat we alsnog een beetje samen kunnen zijn!

Nanouk Boelens - Redactiecommissie Studievereniging KIC

Redactiecommissie-Nanouk