Knallend het studiejaar in!

Op 2 september om acht uur stipt stond het plein voor de Van DoorenVeste vol met nieuwe studenten van het Instituut voor Communicatie, Media & IT. Dit kon maar één ding betekenen, de introductieweek gaat van start! Na vele maanden van voorbereidingen is dit de week waar de introductiecommissie zowel voor heeft gevreesd, als naar uit heeft gekeken.

Tussen de slaperige oogjes, roze shirtjes en gigantische koffers voelde je de gezonde spanning in de lucht hangen. Wat niet heel raar is in zo’n nieuwe omgeving en eerste dag als échte student in Groningen. De spanning werd gelukkig al gauw vervangen door gesprekken en een gemoedelijke sfeer op weg naar het welkomstwoord van de aspirant-voorzitter van Studievereniging KIC.

Tijdens de fietstocht naar het Grunopark was er niets meer te zien van de spanning. De stoet leek bijna op één grote vriendengroep. Verhalen werden gedeeld en ondanks een paar regenbuitjes werd er hartelijk gelachen. Met een megafoon en heerlijke hitjes stond de introductiecommissie klaar om de studenten te ontvangen voor een onvergetelijk kamp.

Op dit kamp werden de klassen op de proef gesteld tijdens de jaarlijkse sterrenslag. Als er op de fiets nog niet genoeg bonding plaats had gevonden was dit het moment wel. Door samen te werken werd er gestreden voor de klassencompetitie. Spellen als vier-op-een-rij, worstelen in sumo-pakken en een springkussen parcours zouden bewijzen welke klas het beste is.

Sterrenslag zagen de meesten als een warming-up voor DJ Michiel die de avond van muziek zou voorzien. Tijdens het feest zag je dat deze warming-up duidelijk zijn vruchten had afgeworpen. Danspasjes waar menig mens u tegen zou zeggen werden zonder pardon op de dansvloer gelegd. De eventcrew keek, ondanks de nuchterheid dienst, vanachter de bar met plezier naar deze dansjes en hoe de klassen na één middag al zo hecht waren. Dit plezier werd alleen maar versterkt door het vooruitzicht van een biertje om twaalf uur. Voor Jordy, een eventcrew-member, kon dit biertje niet snel genoeg komen en zo liet ook hij om klokslag middernacht een goudgele rakker door zijn uitgedroogde keeltje glijden.

De eventcrew kon dit biertje goed gebruiken, want ook na het feest was het nog lang niet stil. Zij hadden het samen met de buddy’s maar druk met de aangeschoten en luidruchtige studenten. Langzaam strompelden zij naar de tenten waar zij niet lang in zouden liggen. Vroeg in de ochtend had de eventcrew intens veel zin om de studenten wakker te maken. Bewapend met alarmbellen en de megafoon maakten zij een kabaal waar de brakke studentjes absoluut niet op zaten te wachten.

Naast dit geweldige kamp werd de rest van de week gevuld met onder andere een Capture The Flag-spel. De nieuwe studenten maakten op deze speelse manier kennis met de stad Groningen en al het moois dat zij te bieden heeft. Bij de stad Groningen hoort natuurlijk ook het uitgaansleven, dit weet de introductiecommissie maar al te goed en daarom organiseerden zij een kroegentocht om ook het nachtleven te ontdekken.

Na een volle en gezellige week liep de introperiode helaas ten einde. Om knallend het studiejaar in te gaan werd zoals elk jaar de introductieweek afgesloten met een spetterend eindfeest waar Huize Maas vroeg in de middag al voor versierd werd. De oogjes van de studenten, buddies en de eventcrew-leden waren na een lange week steeds kleiner geworden, maar dit kon de pret duidelijk niet drukken. Tijdens het eindfeest werd de vermoeidheid simpelweg omgezet in plezier en werd dit plezier naarmate de avond vorderde alleen maar meer. Een speech van de introductiecommissie waarin de winnaar van de klassencompetitie bekend werd gemaakt (COV1B) betekende dan toch dat de introductieweek officieel was afgelopen. In tegenstelling tot de avond, want deze bleek voor velen nog erg jong…

Wij denken namens alle deelnemers te spreken als wij zeggen dat de introductiecommissie voor een onvergetelijke start van de studie heeft gezorgd. Introductie-voorzitter Marieke, samen met haar commissieleden Salwa, Nienke, Meike en Lisanne bedankt voor deze fantastische week!

Veel liefs van de redactiecommissie,

Daan Heijnen & Eva Kraaijeveld