Kantje boord

Kanoën, dineren, een Crazy Scooter 88 en een KICnick! De Hemelvaartsdagen waren van top tot teen perfect volgepland door de buitenlandse reiscommissie. Miss Corona gooide wat roet in het eten waardoor we niet naar Praag konden, maar ach! Waarom ook naar Praag als je het fantastische Groningen hebt?

Vanaf de eerste dag werd dit al duidelijk. Iedereen werd in groepjes van ongeveer vijf personen verdeeld, die met het mooie weer konden kanoën in het prachtige Winsum. Hiervoor waren er niet alleen grote spierballen nodig, maar voor sommige mensen ook een zwemdiploma! Hoewel iedereen de schuld geeft aan Rafaël voor het Titanic fiasco, was een lekkere frisse duik ook niet verkeerd.

Vooral het groepje in de kano die zich achter de Titanic bevond had er erg van genoten. Met name Miguel: “Nu zie ik Rafaël eindelijk eens nat. Ook wel opwindend.” Met het nummer ‘Rampeneren’ op de achtergrond, zagen ze hoe het kano-avontuur van Marit, Moise, Tirza, Aniek en kapitein Rafaël veranderde in een kleine ramp. Rafaël: “In een keer stroomde de boot vol. Ik voelde de bui al hangen.”

Na hard lachen, nog een watergevecht tussendoor en het aantrekken van droge kleding, maakte iedereen zich klaar voor de tweede activiteit van de dag: het running diner met een buitenlands tintje! Dit keer liep er gelukkig geen water in de boot, maar water in onze mond. Op verschillende locaties in Groningen waren lekkere internationale gerechten te vinden, die iedereen in groepjes van drie lopend kon bezoeken. Ook de locaties zelf hadden een internationaal tintje. Met namen als Casa Inventario, Chateau de la Digue, United States of Aniek, Sagrada da Cuervocampo en Riksja service Matso Matso werden wij niet naar het buitenland gebracht, maar werd het buitenland naar ons gebracht! Zo kregen we bijvoorbeeld een stokbroodje in Frankrijk, een tequila shotje in Mexico en overheerlijke loempia’s in Thailand. Ook werd er hier en daar iemand geiced natuurlijk!

Ook bij de activiteit van vrijdag was geen water te diep. Tijdens de Crazy Scooter 88 waren de KIC’ers overal in Groningen te spotten. Maar een Crazy 88 is natuurlijk geen Crazy 88 als er ook niet een opdracht is waarbij er in het water gesprongen moet worden. Tom Eggens en Jort durfden het aan en voor Jort was dit niet voor niks! Samen met Maja, Guus en Loïs was hij de winnaar van deze activiteit en werd hun prestatie beloond met een heerlijk bierpakket die tijdens de KICnick in het stadspark werd overhandigd. De picknick waarbij iedereen zijn eigen kleedje meenam was een fantastische afsluiting van deze twee hele gezellige dagen. Een biertje hier, een frisbee drankspelletje daar, we kunnen met zekerheid zeggen dat iedereen de buitenlandse reiscommissie heel dankbaar is voor het organiseren van deze activiteit!

Martine de Wolf - Redactiecommissie Studievereniging KIC