Een ALV op rolletjes?

Het gaat anders dan… Oké, laten we dat niet meer zeggen. Een digitale meeting is voor ons vrij normaal geworden en zo werd ook onze algemene ledenvergadering via een Teams meeting gehouden. Tijdens deze vergadering kon je heerlijk met snacks op je eigen bank genieten van de knappe koppen op je beeldscherm.

Strak in pak zaten zowel bestuur veertien als bestuur vijftien klaar voor de avond. Alhoewel, dat is wat wíj́ zagen. Of Miguel daadwerkelijk een broek aan had onder het pak zal niemand van de leden weten. De avond begon met het jaarverslag van het veertiende bestuur. Bas begon en werd gevolgd door Salwa, waarna Loïs haar verhaal vertelde en daarop aansluitend sprak Maarten. Zodra iedereen zijn/haar onderdeel besproken had, met in de tussentijd ruimte voor vragen, begon bestuur vijftien aan haar beleidsplan. We zagen de gespannen gezichten van het aspirant bestuur verschijnen. Ook kwamen we achter een paar nieuwe weetjes over bestuur vijftien. Eva die meedeed aan de kampioenschappen ‘Snelste lezer van Nederland’, Tom die in zijn vrije tijd DJ is (te zien aan zijn headset) en Weiwei die voor docent wiskunde heeft gestudeerd.

Alle details werden besproken en ook was er ruimte voor vragen en discussie. Boyen hield, als technisch voorzitter, alles keurig in de gaten. Hierdoor liep de vergadering op rolletjes. Even je naam zeggen voor je begint te spreken en af en toe iets herhalen door de wegvallende WiFi-verbinding hoort daar allemaal bij.

Het was tijd voor de chargering van bestuur vijftien. Dat is het moment waar de leden van zich kunnen laten horen door middel van hun stemrecht. Flores, Miguel, Weiwei, Eva en Tom zijn succesvol gechargeerd. Namens de redactie willen wij ze veel succes en plezier wensen komend jaar. Ook willen we Bas, Salwa, Loïs en Maarten bedanken voor hun inzet en toewijding het afgelopen jaar. Zij hebben laten zien hoe flexibel ze zijn en ondanks alles hebben ze ervoor gezorgd dat het bij KIC altijd gezellig is.

Het einde van de avond kwam in zicht. De RvAT kreeg tot slot nog het woord. We mogen Marianne Geertsema, Joyce Kooi en Sjoerd Mulder verwelkomen als nieuwe leden van de RvAT. Het was een lange avond met veel informatie, dit alles duurde namelijk zo’n drie en een half uur. Dankzij deze avond heeft iedereen een duidelijk beeld van wat we komend jaar kunnen verwachten. Wij hebben er vertrouwen in dat het een topjaar gaat worden!

Daphne Kramer - Redactiecommissie Studievereniging KIC