De Roaring Twenties in 2020

Honderd jaar terug in de tijd. In Frankrijk noemt men deze tijd van de jaren twintig “années folles”, vrij vertaald de crazy years. De Eerste Wereldoorlog is voorbij en de artistieke, culturele en sociale dynamiek in de wereld bloeit extreem op. Kortom, er gebeurd extreem veel in deze jaren. Deze tijd heeft een duidelijke indruk gemaakt, genoeg in ieder geval om de Roaring Twenties nog eens te herbeleven.

We zijn weer in het heden, 4 maart 2020 om precies te zijn. Zeven studieverenigingen komen samen, waarvan Studievereniging KIC toch de hoofdleverancier is. Gekleed in korte rokjes met veren en driedelige pakken met klep-petjes stromen de leden van de verenigingen Huize Maas binnen. Het overgrote deel loopt direct door naar de bar, het doel dat zij voor ogen hebben is voor iedereen duidelijk. Anderen zoeken vrienden en vriendinnen op. De complimentjes over outfits vliegen in het rond en iedereen snelt zich, nu nog zonder bier vlekken en uitgelopen lippenstift, alvast naar de photobooth.

De stemming komt er al snel in als vier knappe koppen het podium beklimmen. Vanuit de voorkant van de zaal klinken verschillende nummers die elke student in Stad wel kent, maar dan wel met een eigen draai van de band. Mensen achterin de zaal hadden wat anders in de planning, zij kwamen niet voor de dansjes maar voor een gezellige avond met vrienden en vriendinnen. Misschien zelfs wel om nieuwe vriendjes of vriendinnetjes te maken voor de late uurtjes na afloop van het gala.

Rond een uur of één werd het tijd voor een DJ. Het feest brak nu echt los: drankjes in verschillende soorten en maten goten door de keeltjes van de studenten en de dansskills werden tevoorschijn gehaald. De DJ had de techno stemming te pakken en draaide wat funky deuntjes die aardig in de smaak vielen.

Rond drie uur was het voor de meesten tijd om het feestje af te ronden, maar niet voor iedereen. De leden van Studievereniging KIC zagen het bed nog niet zitten en liepen gestaag richting de Poelestraat. Zo ging het feest nog tot in de vroege uurtjes door, waarna toch alle studenten moesten toegeven aan het einde en voldaan hun bedden opzochten.

We kunnen wel zeggen dat het thema goed in de smaak is gevallen, want deze avond was net zoals de Roaring Twenties, een gekke tijd waarin veel gebeurde.

Daan Heijnen - Redactiecommissie Studievereniging KIC

Log in om de reacties te lezen en te plaatsen