De halfjaarlijkse hamerslag

De bekende hamerslag galmde door een zaaltje op de bovenste verdieping van Grand Café Time Out, een bekend en knus plekje tegenover onze stamkroeg. Het was in de week voordat het coronavirus met de deur in huis kwam vallen, dat het veertiende bestuur der Studievereniging KIC ons te woord stond. Terwijl de regen buiten tegen de ramen sloeg en je de wind hoorde suizen, kwamen de KIC-leden bijeen met een knuffel en een groet.

Op uitnodiging van het bestuur was de groep samengekomen om te luisteren naar de voortgang van het afgelopen half jaar, een halfjaarlijks verslag, om precies te zijn. Het bestuur zou namelijk geen bestuur zijn zonder een vooruitstrevende visie voor de vereniging. Veel van ons hebben dubbele herinneringen aan de keer dat we met veertig graden aanwezig waren bij een van de laatste vergaderingen, maar hier was nu geen sprake van. Om klokslag half 8 kon de eerste officiële vergadering van het veertiende bestuur van start gaan met een publiek vol natgeregende KIC’ers.

De vier roze dassen tegenover ons spraken over verschillende mijlpalen. Zo werd iedereen op de hoogte gesteld met een terugblik op de laatste activiteiten en werden ook de vooruitzichten met verrassende teasers besproken. Ook de voorzitters van de diverse commissies waar Studievereniging KIC over beschikt kwamen aan het woord. Binnen een mum van tijd was het hele gezelschap bijgepraat over de gezichten achter de prachtige posters en de personen die zo druk zijn met het organiseren van de komende reizen en activiteiten. Gedurende de avond werden er meerdere vragen op het bestuur afgevuurd welke zonder moeite en gemaar werden beantwoord door de vier bestuursleden. Ondanks dat de vergadering maar een klein uurtje duurde, werd de verlossende hamerslag met een warm welkom ontvangen. De formaliteit was ten einde, maar KIC zou geen KIC zijn geweest zonder een samenkomst bij de bar waar het bier en fris al koud stond.

De versnaperingen smaakten dit keer beter dan anders. Je proefde niet alleen het genot, maar ook de opluchting én voldoening die de vergadering heeft bijgebracht aan de aanwezigen. KIC is en blijft een innoverende en snelgroeiende vereniging en dat is iets om als lid trots op te zijn. Hoewel er geen dechargering of chargering heeft plaatsgevonden, blijft een algemene ledenvergadering dus wel een activiteit waarbij zowel trots als toewijding komt kijken. Het bestuur vormt een belangrijk steunpilaar binnen de vereniging en dit kwam ook op deze grauwe avond van maart zeker naar voren. Wij hopen dat deze stijgende lijn ook tijdens de volgende vergadering weer van zich laat horen en daar geloven we in. Op naar mooie momenten!

Eva Kraaijeveld – Redactiecommissie Studievereniging KIC