Date night @KIC

In de tijd van gesloten kroegen en sociale bubbels gaat het ontmoeten van nieuwe mensen niet vanzelf. Aangezien we onze avonden al een tijd niet meer in De Brouwerij kunnen doorbrengen, zien we onze mede KIC’ers ook niet meer zo vaak. Kortom, het is allemaal maar een droevige bedoeling.

Gelukkig hebben onze toppers van de saco niet bij de pakken neergezeten maar een toffe activiteit georganiseerd. Donderdag 10 december was het dan zo ver, het debuut van KIC-Dates. Deelnemende leden werden ingedeeld in kleine groepen en voorzien van wat vermakelijke gespreksopeners.

De avonturen van groep 7
Helaas kan ik jullie niet vertellen hoe het er bij alle groepen aan toe ging, omdat ik daar natuurlijk zelf niet bij was. Wel kan ik jullie een sfeerimpressie geven van KIC-Dates groep 7. Ben je benieuwd naar onze avond, lees dan vooral verder.

Als groep besloten we om op een veilige manier samen te komen in huize Royal House. Voorzien van wat hapjes en drankjes kon de date beginnen. De KIC-Dates stellingen werden er al snel bij gepakt om elkaar eens wat beter te leren kennen. Zo kwamen we erachter dat Gijs behalve een verkeersbord nooit echt iets heeft gestolen, Tirza in de karaokebar het liefste meezingt met het nummer ‘Party in the U.S.A.’ en Boyen voor twee miljoen alles wel wil doen. Gijs leidde het gesprek heel tactisch, zodat hij zelf geen moeilijke of ongemakkelijke vragen hoefde te beantwoorden. Na het bespreken van alle stellingen werden de oud-Hollandse spellen uit de kast gehaald. Het potje kaarten ging niet iedereen even best af, maar de sfeer zat er lekker in.

Om het schrijven van deze reportage iets gemakkelijker te maken, leek het ons een goed idee om een spraakmemo met de hoogtepunten van de avond op te nemen. Met Gijs als ware presentator veranderde de memo langzaam in een podcast van zo’n elf minuten. Zo konden mijn thuisblijvende parels van de redactie toch nog iets meekrijgen van de avond. Daarnaast was het slim vooruitgedacht, want dit was natuurlijk de perfecte manier om deze gezellige avond te herbeleven.

Binnenlandse reis bestemming
Het verrassingselement van de avond was de bekendmaking van de binnenlandse reis bestemming. Van 17 tot 19 maart 2021 gaan we op reis in eigen land, feest! De binnenlandse reiscommissie heeft hard gewerkt om deze dagen tot in de puntjes te organiseren zodat wij straks heerlijk kunnen genieten van een paar dagen buiten Stad en Ommeland. Na een prachtige speech van onze binnenreisco praeses Daan, hield de commissie ons niet langer in spanning. Tromgeroffel… we gaan naar Utrecht! Bijzijn is meemaken, dus blok de data alvast in je agenda en vergeet je niet aan te melden op 8 januari!

Verder heb ik niet zo veel te vertellen over onze avond, heb je nog een specifieke vraag dan kan je die stellen op de eerstvolgende KIC-borrel. Voor nu, groetjes thuis en stay safe x

Willemien ter Haar - Redactiecommissie Studievereniging KIC

Log in om de reacties te lezen en te plaatsen