Dansend uit je comfort zone met Fran Palokaj

Maandag 30 november was het zover: de eerste workshop van het jaar! Bij de workshop Confidence & Charisma werd je uit je comfortzone getrokken door Fran Palokaj, student-ondernemer en medeoprichter van stichting BeMore. De workshop was fysiek en werd volledig in het Engels gegeven, ook superleuk dus voor onze internationale leden!

Fran is de voorzitter van BeMore, een non-profit organisatie met als doel mensen te helpen bij hun persoonlijke groei. Ze organiseren maandelijkse workshops die gegeven worden door professionals zoals schrijvers, coaches, investeerders, etc. Naast evenementen schrijven ze ook artikelen, maken ze podcasts, creëren ze video’s en wordt er onderzoek gedaan naar groei en ontwikkeling. In de workshop Confidence & Charisma spreekt Fran met veel passie over persoonlijke groei en hoe iemand zelfvertrouwen en charisma kan hebben of ontwikkelen.

Bij binnenkomst nam iedereen een plaats op anderhalve meter afstand, want deze workshop werd fysiek gegeven in de prachtige aula van de Van Doorenveste. Voor de pechvogels die er niet fysiek bij konden zijn, konden zij mee genieten door middel van een Zoom livestream. Nadat de mensen online ook allemaal aanwezig  waren, kon de workshop beginnen.

Vol confidence en charisma begon Fran zijn verhaal. Aan de hand van een mooie presentatie vertelde hij eerst over confidence: hoe werkt zelfvertrouwen en hoe kun je dit zelf ‘faken’? Daarna werd het topic charisma behandeld. Waarom hebben sommige mensen charisma en hoe kun je dit ontwikkelen? Het was een interactieve workshop; er werden veel vragen gesteld door Fran die  daarna werden besproken met een aantal andere studenten. Één van de vragen was bijvoorbeeld: Wat zijn drie dingen waar je zelfverzekerd over bent? Door dit interactieve onderdeel kon je dingen bespreken met je mede KIC-genoten en ze beter leren kennen. Online werd er ook goed meegedaan en kwamen mooie gesprekken op gang.

Twee onderdelen van de workshop zullen ons nog lang bijblijven: het mediteren en het dansen. Dansen bij een workshop over Confidence & Charisma? Ik hoor het je denken. Tijdens de workshop vroeg Fran ons opeens om op te staan en zo gek mogelijk te dansen. Dit was in het begin nogal ongemakkelijk, maar uiteindelijk liet iedereen zich lekker gaan. De borrels in De Brouwerij werden overduidelijk erg gemist. Ook online werd er meegedanst en genoten van de dansmoves van de andere KIC-leden. Tegen het einde van de workshop werd er een korte meditatie gehouden, waarbij je jezelf en alle mensen om je heen liefde toe kon wensen. Een erg bijzonder moment, want iedereen had zijn ogen dicht en het was een aantal minuten doodstil in de aula…

Aan het eind van de workshop kregen we nog een uitdaging mee van Fran. Hij daagde ons uit om iets te doen dat buiten onze comfortzone lag, want: ‘’Je kunt beter spijt hebben van dingen die je wel hebt gedaan, dan van dingen die je niet hebt gedaan.’’

De professionele activiteitencommissie wil graag via deze weg nogmaals iedereen bedanken voor het meedoen aan de workshop en een speciaal bedankje uiten aan Fran Palokaj voor het geven van deze fantastische workshop, waar iedereen uiteindelijk met een beetje meer zelfvertrouwen en charisma wegging.

Femke Zaal - Redactiecommissie en Sanne Heesbeen & Holly Jansen - Professionele activiteitencommissie