Bruisende bejaarden bingo

De alumnicommissie is dé commissie die zich bezig houdt met het verbinden van de huidige en oude leden. Hoe? Dat mogen ze helemaal zelf bepalen! Echter zou de alumni de alumni niet zijn zonder typische ‘ouwe lullen spelletjes’. Wat dacht je bijvoorbeeld van een ouderwets potje bingo? De bingo die zij op donderdagavond 2 juli organiseerden was misschien méér gericht op het verbinden met de alumnicommissie zelf dan met de andere leden, maar het beloofde toch weer een memorabele avond te worden.

Het begon allemaal rustig, zoals we van een normale donderdag gewend zijn. De leden kwamen online samen en de gezichtjes sprongen in beeld. Het ene lid had een glaasje water in de hand, bij de ander was dat een biertje én er werd zelfs iemand met een glas melk gespot. De organisatoren zelf? Zij sprongen in beeld met een X aantal aan lege bierflesjes om zich heen. Voorafgaand aan de bingo kreeg iedereen een persoonlijke bingokaart via de mail toegestuurd. Daarnaast was er nog een leuke verrassing: de deelnemer die zijn of haar kaart het mooist had versierd, kon uiteindelijk een prijs winnen. Met deze opdracht in het achterhoofd van de KIC’ers ging de bingo van start en werd voor de eerste keer aan het rad gedraaid.

Niemand had verwacht dat een potje bingo zo lang kon duren, zelfs de alumni niet. Na een minuut of twintig kwam dan toch het verlossende woord: “Bingo!” Eva zou de eerste winnares zijn, maar niet voor de jury haar bingokaart van een strenge check had voorzien. Wat fairgame bleek te zijn! Eva mocht als eerste een prijzenpakket in ontvangst nemen. Wat dit cadeautje zou zijn werd nog even geheim gehouden, maar we zijn erg benieuwd wat Eva op de stoep kan verwachten. Het zou ons in ieder geval niet verbazen als hier een ICE bij inbegrepen zit.

Ronde twee liet even op zich wachten; de alumnicommissie laste een welverdiende pauze in. Tijdens deze pauze konden de KIC’ers genieten van de ‘Twantertaiment’ die was geregeld. Twan was hier zelf niet van op de hoogte, maar wist zijn voorzitter wel te verrassen met een Smirnoff ICE. Dit viel ook onder entertainment; iemand een ICE zien trekken blijft tenslotte leuk om te zien. Na het trekken van de ICE was het tijd om verder te gaan met de bingo. Ronde twee werd pas echt spannend, want de bingokaart moest volledig worden afgestreept. Jordy begon weer rustig aan het rad te draaien en de getallen op te noemen. “Nummertje zesendertig...Nummertje tweeëndertig… Nummertje zevenenveertig... Nummertje vijfenvijftig… “Het duurde maar en het duurde maar en de alumni kon het zelf ook allemaal niet meer bijhouden. Bij de vraag welk getal voor vijfenvijftig kwam waren ze dit direct alweer vergeten: "Goede vraag haha, was dit niet zevenenveertig?" .

In deze tweede ronde, die iets chaotischer was, moest ook een liedje worden gezongen. Door vals gebruik van ‘BINGO!’ werd Bas genoodzaakt een liedje te zingen, waarmee hij overigens niet veel mensen een plezier mee deed. Uiteraard ging dit gezang, wat meer op kabaal leek, over hemzelf. Niet lang hierna klonk er weer een bingo. Eva bleek na de winst van de eerste volle rij ook de winnende kaart te hebben! De alumni was het niet eens met een dubbele winst voor één persoon en gingen achter de schermen even in beraad. Zij kwamen tot de conclusie het spel door te laten gaan. De reden? Eva had al eens gewonnen én hierdoor kreeg de rest een eerlijke kans om ook een prijzenpakket in ontvangst te nemen.

En zo geschiedde; Jordy draaide nogmaals aan het rad. Het rad ratelde en het balletje viel op tafel. “Nummertje vier..." het cijfertje waar Bas eerder veel gedoe om had gemaakt omdat deze aldus de deelnemers al eerder was genoemd. Na het vallen van het balletje hoorde iedereen nog geen twee seconden later tegelijk uit de speakers “Bingo!”. Het was een dubbele bingo van Hannah en Bas, maar één van de twee was toch net iets sneller met het verlossende woord: Hannah. Bas moest nogmaals genoegen nemen met verlies terwijl Hannah op de stoep een prijzenpakket van de alumnicommissie kon verwachten!

Het einde van de bingo kwam in zicht, maar niet voordat de prijs voor de mooiste bingokaart was uitgedeeld. Bas had tijdens het beraad van de alumni de illusie om ook ein-de-lijk een prijs binnen te kunnen slepen. Zijn bingokaart, versierd met een Photoshop-creatie waar Salwa Issa de rol vervulde van één van The Kardashians, moest het laatste prijzenpakket gaan bemachtigen. Echter was zijn input niet genoeg. Salwa wist hem terug te pakken met een nogal grafisch spektakel van hem in een mankini, welke bij de alumnicommissie erg in de smaak bleek te vallen. Met deze kaart zorgde Salwa ervoor dat zij, en opnieuw niet Bas, er met de prijs voor mooiste bingokaart vandoor ging!

Al met al was het weer een gezellige bijeenkomst welke iedereen een duidelijk kijkje gaf in de gang van zaken bij de alumnicommissie. Hierdoor heeft de commissie vast al wat sollicitanten weten te strikken voor volgend studiejaar. Bedankt alumnicommissie, we zijn benieuwd wat jullie in de toekomst nog meer voor 'ouwe lullen spelletjes' uit de oude doos weten te toveren!

Daan Heijnen - Redactiecommissie Studievereniging KIC