Actieve ledenweekend

Met de trein, de bus, de auto of op het skateboard, ieder actief lid vond zijn eigen manier om van 050 naar het mooie Appelscha te Friesland te komen waarop 15 juni het actieve ledenweekend van KIC mocht beginnen.

Nadat ieder een eigen slaapplek had uitgekozen en zich verkleed had in het desbetreffende ‘Holland’ subthema van hun team werd het tijd voor een potje flunkyball. Terwijl sommigen hun biertje netjes boven hun hoofd konden houden zonder nat te worden, hadden anderen toch een minder goed inschattingsvermogen en lieten het halve biertje over hun hoofd leeglopen. Na een paar potjes gespeeld te hebben was iedereen gearriveerd. Na een heerlijk heldere uitleg van onze intern Maja, werd het tijd om tegen elkaar te strijden tijdens vierkamp.

Twister, Wie ben ik, een blind doolhof, een parcours en een paar team-kiekjes later weten we vandaag de dag nog steeds niet welk team vierkamp gewonnen heeft. Dat terzijde, was het een middag vol plezier, fanatisme en bier. Oftewel, een perfecte middag voor KIC.

Na veel calorieën verbrand te hebben tijdens vierkamp moesten deze er natuurlijk weer bij gegeten worden en dat kon perfect met het heerlijke avondeten dat Sylvester en Olaf ons voorschotelden.

Daarna, allemaal zittend in een kring buiten, werd de prachtige almanak uitgereikt en kreeg iedereen de kans om de almanak van de ander onder te krabbelen met lieve, leuke, grappige en lovende verhaaltjes. Toen was het de beurt aan onze lieve intern Maja die over ieder actief lid een stukje had geschreven in haar speech. De tranen rolden nog net niet over de wangen maar de gele vloeistof gleed makkelijk onze keeltjes binnen.

Voor de ene commissie spannender dan voor de ander brak de tijd aan voor de commissiecompetitie uitslag. De uitslag was als volgt: de sociale activiteitencommissie en wij (de redactiecommissie) stonden gelijk en dit moest natuurlijk opgelost worden. Ik (Geja) en Daan mochten naar voren komen om de strijd te beslissen. Een paar minuten later na onze mond vol gepropt te hebben met marshmallows waar vervolgens de woorden ‘chubby KIC-er’ uitkwamen geef ik het eerlijk maar met moeite toe: de sociale activiteitencommissie is er met de beker vandoor gegaan.

Na een paar uur, vele drankjes, boswandelingen, fijne gesprekken en chipszakken had iedereen netjes zijn bed teruggevonden om te mogen dromen over deze fijne dag. Zondags moest er nog even schoongemaakt worden waarna iedereen weer rustig kon vertrekken naar het oude vertrouwde 050.

Maja, ik en ik denk ook de rest van de KIC-leden willen je graag bedanken voor dit mooie weekend!

Geja van der Wal – Redactiecommissie

Geja