Bedrijfsbezoek: Groningen Seaports

Aanmelden voor dit evenement is niet meer mogelijk

Educatief
Carrièrecommissie
Datum en tijd
5 jun. 2019 13:30 - 16:00
Eemshaven

Bedrijfsbezoek: Groningen Seaports

Het schooljaar zit er weer bijna op, maar de carrièrecommissie heeft nog een laatste excursie voor jullie op de planning staan. Dit keer niet in de stad Groningen. Nee, ditmaal gaan we diep de provincie in. We gaan op bezoek bij Groningen Seaports in de Eemshaven.

De Eemshaven is de grootste zeehaven van Noord-Nederland en ligt aan de westelijke oever van de Eemsmonding, een zeearm waar de Eems uitstroomt in de Noordzee. De Eemshaven is onderdeel geworden van de Groningse economische motor en vele bedrijven waaronder Google weten daardoor hun weg te vinden naar het hoge Noorden.

Om jullie kennis te laten maken met de Eemshaven zullen wij deelnemen aan de excursie: “Zout aan de broek” ontwikkeld door Groningen Seaports. Tijdens de trip krijgen we naast een hapje en een drankje, een beeldende presentatie over de Eemshaven met behulp van 3D-techniek. Daarna zullen we de echte “zout aan de broek” ervaring gaan beleven door met snelle ribs (speedboten) te gaan varen door het havengebied.

Omdat vervoer van het station naar de Eemshaven moeilijk is, zullen we één (of meer) auto’s inzetten om iedereen vanaf daar op locatie te brengen. Heb je zelf een auto en wil je ons daarmee helpen? Laat het ons weten door een bericht in het evenement te plaatsen.

Bij deze nodigt de carrièrecommissie iedereen uit voor deze geweldige afsluitende excursie! Er volgt later meer informatie over het reisschema en waar de groep verzamelt op de dag van vertrek. De excursie zal van 13:30 uur tot en met 16:00 uur duren.

Let op! De vaartocht is niet geschikt voor oudere personen, zwangere vrouwen en personen met gezondheidsproblemen. Personen die niet zelfstandig aan boord kunnen komen worden uitgesloten van de vaartocht. Het kan ook voorkomen dat kleding door golfslag nat wordt tijdens het varen.

Deelnemers