Goede doel

*English version below

Ondersteuning goed doel door Studievereniging KIC

Studievereniging KIC wil jaarlijks een goed doel ondersteunen. De vereniging zal zich dan het gehele bestuursjaar inzetten voor dit gekozen goede doel en een aantal activiteiten organiseren voor de leden om geld in te zamelen. Ook kunnen leden door middel van ludieke acties geld inzamelen voor het goede doel.

Het goede doel kan door leden en donateurs van de vereniging aan het begin van het studiejaar worden ingediend bij het bestuur met een korte toelichting waarom KIC juist voor dit goede doel geld moet inzamelen.

Goede doel ’15 – ’16

Dit jaar is er gekozen voor Stichting Kinderwens

Stichting Kinderwens is een vrijwilligers organisatie die probeert
de grootste, misschien, laatste wens van ernstig zieke kinderen in
de leeftijd van 4 tot 20 jaar te vervullen in het Noordoosten van Nederland.

Ieder kind heeft recht op plezier en ontspanning in zijn leven.
Maar voor sommige kinderen is dat niet mogelijk.
Doordat sommige kinderen erg ziek zijn, is er vaak geen mogelijkheid voor ontspanning.

De ouders zien geen mogelijkheid de wens van hun kind te vervullen.
Juist voor deze kinderen wil de Stichting Kinderwens er zijn.
Om de kinderen hun dagelijkse sleur even te laten vergeten.
Zo kunnen ook deze kinderen een dag krijgen om nooit te vergeten!

Goede doel – ’14 – ’15

Na een jaar hard werken heeft KIC op 12 maart 2016 aan Stichting SCN onder andere een wasmachine, vaatwasser én cheque van €250,- kunnen overhandigen.

Wij willen onze leden heel erg bedanken voor hun inzet, door jullie is het ons gelukt om kinderen in Groningen een nóg fijnere plek te geven om zich te ontwikkelen.

Applausje voor jezelf, toppers!

—-

After one year of hard work KIC donated a washing machine, a dishwasher and a cheque of €250,- to the SCN foundation on the 12th of March.
We want to thank our members for their commitment. Because of you, we managed to give the children in Groningen an even better place to develop themselves.

Thank you for your support!

12891763_1118691824831787_4712351155679499591_o

Informatie Goede doel:

Voor het eerste jaar is er gekozen voor stichting SCN te Groningen. Deze stichting is één van de grootste jeugdcentra van Nederland waar voor de lokale jeugd diverse activiteiten worden aangeboden. Doordat ze geen subsidie meer ontvangen kunnen ze wel een steuntje in de rug gebruiken en mede daarom zal Studievereniging KIC zich het komende studiejaar inzetten om geld in te zamelen voor stichting SCN. Aan het einde van het studiejaar zal het totaalbedrag bekend worden gemaakt wat er is opgehaald middels de activiteiten van het bestuur en de leden en zal de cheque worden overhandigd aan stichting SCN.

Charity support from student association KIC

Every year study association KIC wants to endorse a good cause. The association will then deploy the entire year for a chosen charity and organise various activities for their members in order to raise money. In addition, members can raise money for the charity through participating in other fun activities.

In the beginning of the year suggestions of a certain charity can be presented to the board, by the association’s members or contributors, with a short explanation why KIC should raise money for this particular charity.

For the first year foundation SCN Groningen was selected. This foundation is one of the biggest youth centres in the Netherlands and they offer various activities for the local youth. Because they don’t receive funding anymore they can use a helping hand, which is why KIC will exert its efforts in raising money for foundation SCN. At the end of the academic year the total amount will be announced what has been raised through the activities of the board and members, and the check will be handed over to foundation SCN.