Geschiedenis

Studievereniging KIC zag in februari 2006 het levenslicht en is in het leven geroepen door de toenmalige Dean van het Instituut voor Communicatie & Media (nu Instituut voor Communicatie, Media & IT) en drie docenten, met als doel meer binding te creëren tussen enerzijds docenten en studenten maar ook tussen de verschillende opleidingen binnen het instituut. Zij hebben een opdracht uiteen gezet voor een aantal studenten aan het Instituut. Deze studenten moesten onderzoeken of er vraag was vanuit de studenten naar ‘iets’ dat georganiseerd zou worden door studenten voor studenten en wat de beste manier was om te voldoen aan de vraag van de Dean en de docenten. Na uitvoerig onderzoek is ervoor gekozen om een studievereniging op te richten.

Eerste bestuur KICGeschiedenis KIC

De studievereniging heeft zich ten doel gesteld om sociale (o.a. maandelijkse borrel, gala, themafeesten en wintersport) en studiegerelateerde activiteiten (o.a. bedrijfsbezoeken, lezingen, congres, debat en een buitenlandse reis) aan te bieden aan haar leden in een studiejaar. Ook kunnen leden actief lid worden van de studievereniging en zo ervaring opdoen in het organiseren van een activiteit. Het is een verbreding van je studie en je ontmoet veel nieuwe medestudenten uit andere klassen, studierichtingen en studiejaren. Kortom een absolute aanrader om meer uit je studie te halen en lid te worden van Studievereniging KIC.